ابزار امتیاز دهی

ابزار رایگان وبلاگ

هارد ديسك Travelstar Z5K500 هيتاچي
 
درباره وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 148872
تعداد مطالب : 349
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما
ماهان سافت- soft wares
بزرگ ترین کمپانی نرم افزاری ایران
پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 12:3 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 


 

 

 


Hitachi GST م(Hitachi Global Storage Technologies) سري جديدي از هاردديسك‌هاي 2,5 اينچي خود با يك صفحه (Platter) واحد را معرفي كرد كه بر اساس ششمين نسل از صفحات ضبط مغناطيسي عمودي ساخته شده‌اند. اين صفحات به چگالي سطحي بالاتري نسبت به درايوهاي فعلي مجهز بوده و به همين دليل امكان دستيابي به ظرفيت‌هاي 4 و حتي 5 ترابايتي روي درايوهاي 3,5 اينچي را فراهم خواهند كرد.


هارد ديسك Travelstar Z5K500 هيتاچي در شكل ساخت 2,5 اينچي عرضه مي‌شود و تنها 7 ميلي‌متر ضخامت دارد. مهم‌ترين نكته درباره درايو مذكور اين است كه تنها مبتني بر يك صفحه PMR (مperpendicular magnetic recording) 500 گيگابايتي از نسل ششم است كه چگالي سطحي آن به 636 گيگابيت بر اينچ مربع مي‌رسد. خود اين صفحات در نهايت به درايوهاي 2,5 اينچي امكان مي‌دهند كه با دو يا سه صفحه به ظرفيت‌هاي 1 تا 1,5 ترابايتي برسند. به‌علاوه، صفحات 3,5 اينچي با همين چگالي سطحي داراي ظرفيتي در حدود يك ترابايت خواهند بود كه باعث مي‌شود امكان توليد هارد ديسك‌هاي چهار يا پنج ترابايتي با استفاده از 4 يا 5 صفحه در طول يك‌سال آينده فراهم شود.خانواده درايوهاي Travelstar Z5K شامل هارد ديسك‌هايي با ظرفيت‌هاي 500، 320 و 250 گيگابايت است كه با سرعت چرخش 5400 دور در دقيقه، 8 مگابايت كاشه بافر و اينترفيس SATA-300 كار مي‌كنند. شركت هيتاچي در مشخصات اين درايوها به متوسط زمان تاخير 5,5 ميلي‌ثانيه‌اي، متوسط زمان جست‌وجوي خواندن 13 ميلي‌ثانيه‌اي، حداكثر مصرف برق 1,8 وات در طول جست‌وجو و حداقل 0,55 وات در زمان بيكاري اشاره كرده است.

 

به گزارش IDC، هارد‌ ديسك‌هاي 2,5 اينچي موبايل امروزه 22 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و اين ظرفيت از سال 2010 تا 2013 با يك رشد 42 درصدي همراه خواهد بود. اعضاي خانواده Travelstar Z5K با ظرفيت‌ها 500، 320 و 250 گيگابايتي خود بيش از 77 درصد نياز ظرفيتي موجود در بازار PCهاي قابل حمل را تحت پوشش قرار مي‌دهند. اين خانواده، تنها محصولات نسل دوم از درايوهاي 7 ميليمتري 5400 دور در دقيقه‌اي هستند كه به‌عنوان يك جايگزين مستقيم براي درايوهاي 2,5 اينچي با ضخامت 9,5 ميليمتر طراحي شده‌اند. درايوهاي جديد در هر نوع كاربردي، از درايوهاي اكسترنال گرفته تا لپ‌تاپ‌ها، نت‌بوك‌ها و سرورهاي Blade قابل استفاده خواهند بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار های روز دنیا و آدرس prsinsoft.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار . میگیرد





 
 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه

عضویت

پیج رنک